پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
8115
-
الف
+

فخیم‌زاده: با داوود میرباقری رقیب نیستم

مهدی فخیم‌زاده در خصوص بازی در سریال «مختارنامه» با آی‌فیلم گفت‌وگو کرد.

مهدی فخیم‌زاده بازیگر نقش «عمر بن سعد» در سریال «مختارنامه» در خصوص بازی در این سریال با آی‌فیلم فارسی به گفت‌وگو پرداخت.

«مهدی فخیم زاده» این روزها مجموعه تاریخی «مختارنامه» (در نقش عمر بن سعد) را روی آنتن آی‌فیلم فارسی دارد. او نقش «عمر بن سعد بن ابی وقاص» را باهوش و توانایی که از او سراغ داریم بسیار هنرمندانه بازی کرده است. حرکات چشم، زاویه نگاه و طراحی چهره او، ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده است.

«فخیم زاده» تبحر خاصی در بیان دیالوگ‌ها دارد و این شخصیت زیرک و فریبکار را، با شیوه بیانی خاص خود به خوبی از کار در آورده است. به گفته وی، قبل از بازی در سریال «مختارنامه»، حدود 16-17 سال مقابل دوربین کارگردانی بازی نکرده بود. به بهانه پخش سریال «مختارنامه» به سراغ این هنرمند رفته‌ایم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای فخیم‌زاده یکی از ویژگی‌های شما در این سریال که سایر بازیگران نداشتند این بود که شما قبلا در «تنهاترین سردار» «عمر سعد» را به عنوان کارگردان درک کرده بودید. این اتفاق برای ایفای نقش عمر سعد در مختارنامه به شما کمک کرد؟

ببینید من شخصیت تاریخی عمر سعد را به خوبی می‌شناختم اما هر کارگردانی به خصوص کارگردانان سریال‌های تاریخی برداشت‌های متفاوتی از شخصیت‌ها دارند. به همین خاطر عمر سعد «تنهاترین سردار» با عمر سعد «مختارنامه» تفاوت‌هایی داشت. نقش من در مختارنامه دچار نوعی جنون بود که بعد از واقعه کربلا برایش اتفاق افتاده بود و این از نگاه داوود میرباقری بود که من این نگاه را در «تنهاترین سردار» نداشتم.


بیشتر بخوانید:

ماه چهره خلیلی از مختارنامه تا مرضیه

میرباقری: «مختارنامه» معادل ساخت ۲۰ فيلم سينمايی است

میرباقری: عرب‌نیا انتخاب سوم من برای نقش «مختار» بود


شما تا به حال نقش‌های منفی زیادی بازی کردید. می‌شود اینطور برداشت کرد که شما نقش منفی را بیشتر می‌پسندید؟

خیر، من نقش منفی را دوست ندارم بلکه نقش‌هایی را دوست دارم که ویژگی‌های شخصیتی پیچیده‌ای داشته باشند. مثلا در «مسافران مهتاب» شخصیت «نمکی» به نظرم شخصیت مثبتی بود اما در کل نقش‌هایی که انتخاب می‌کنم چون پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند، بیشتر به سمت نقش‌های منفی سوق پیدا می‌کنند تا مثبت به همین خاطر این برداشت می‌شود که من نقش منفی را دوست دارم.

این صحبت را یک بار از شما شنیدم که بعد از 17 سال که مقابل دوربین کارگردانی نرفتید، بازی در سریال «مختارنامه» را قبول کردید. علت این کار چیست؟

من تقریبا زمانی که وارد سینما شدم بعد از چند تا کار اول به دنبال کارگردانی رفتم. اما کار بازی و کارگردانی را هر دو با هم انجام دادم. از سال 64-65 کار «جدال» را بازی کردم و بعد از آن دیگر بازی نکردم. زیرا حضور من سر صحنه مشکلاتی را به وجود می‌آورد. هم سوتفاهم‌هایی را ایجاد می‌کرد و خودم من هم صاحب سلیقه شده بودم و به همین دلیل دیگر بازی نکردم. تا وقتی میرباقری به من نقش عمرسعد را پیشنهاد داد.

بعضی‌ها فکر می‌کنند میرباقری و من رقیب هم هستیم، اما اینطور نیست. داوود میرباقری ذاتا فیلم و سریال تاریخی را دوست دارد اما من اینطور نیستم و به ضرورت و احترامی که برای آقای حیدریان داشتم کار تاریخی ساختم و یکی ازدلایلی که من بازی در مختارنامه را قبول کردم وجود خود داوود میرباقری بود.

شما هم کارگردان هستید هم بازیگر؛ کدام را ترجیح می‌دهید؟

بازیگری برای من همیشه در کنار کارگردانی جدی بوده و در تمام این سال‌ها هر وقت تشخیص داده‌ام در اثری که می‌سازم، نقشی برای من مناسب است آن را بازی کرده‌ام و هر جایی هم جایی برای بازی من نبوده این کار را نکرده‌ام.

گفتگو: هانیه خاوری / سردبیر: احمد امید

نظر شما
ارسال نظر